A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти, культури, молоді та спорту Садівської сільської ради Сумського району Сумської області

ЗВІТ ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ УОКМС Садівької сільської ради у 2021-2022 навчальному році

Дата: 22.08.2022 15:24
Кількість переглядів: 35

Упродовж 2021-2022 навчального року основним пріоритетом розвитку освіти Садівської сільської ради було визначено впровадження Концепції Нової української школи, де ключовим залишається розвиток дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти. 

Мережа закладів освіти

На початок 2021-2022 навчального року мережа закладів загальної середньої освіти налічувала 4  заклади з денною формою навчання , у яких здобувало освіту 811 учнів. Усього класів – 64, в тому числі 7 класів з інклюзивним навчанням учнів. У громаді функціонує 4  заклади дошкільної  освіти та  3 групи в закладах загальної середньої освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку. У закладах освіти діє 14 вікових груп, в яких виховується і навчається  215 дітей дошкільного віку.

 Кадрове забезпечення педагогічних працівників 

В освітній галузі громади працює 162 педагогічних працівники.

З них:

  • у закладах дошкільної освіти – 31, 

  • у закладах загальної середньої освіти – 125, з них:

  – практичних психологів, соціальних педагогів – 8, сумісників – 6; 

  – асистентів в інклюзивних класах – 7; 

  • у позашкільних – 6 .

Вищу категорію мають 47 педагогів, першу – 45, другу - 14 , спеціаліст – 19. Звання «учитель-методист» – 4,  «старший вчитель» – 8, «Відмінник освіти України» – 10.

 Дошкільна освіта

 Майбутнє України визначається рівнем освіченості її найменших громадян.  Забезпечення якісної і доступної дошкільної освіти, виховання  здорової та компетентної особистості є пріоритетом у діяльності відділу освіти.  Протягом останніх років влада активно займається покращенням умов перебування дітей у закладах дошкільної освіти. Мережа закладів дошкільної освіти громади формується з урахуванням потреб батьків і відповідає потребам населення. Охоплення дітей дошкільною освітою становить 92%. У громаді охоплено 100 % дітей 5-річного віку дошкільним навчанням. Проводяться планомірні заходи з покращення матеріального стану, модернізації бази функціонуючих установ. Оновлюється технологічне обладнання, проведені поточні ремонтні роботи приміщень, зміцнена та оновлена навчально-методична база. Усі заклади дошкільної освіти громади долучилися до створення нового освітнього простору з метою надання якісних освітніх послуг в умовах концепції «Нова українська школа». Освітня робота закладів дошкільної освіти громади відповідає основним вимогам Базового компоненту дошкільної освіти в Україні. Введення в Україні воєнного стану позначається на всіх сферах людського життя. Особливих змін зазнає освітня галузь, зокрема дошкільна. Сьогодення внесло корективи в освітянське життя та незмінним лишилося те, що всі ми маємо працювати заради наших дітей. Робота кожного наразі надзвичайно важлива. У стані війни діти дошкільного віку належать до найуразливішої категорії населення. Перебуваючи в небезпеці, в тривалому стресовому стані, дитина позбавлена нормальних умов для розвитку та освіти. Через відчуття тривоги, напруги, страху, невизначеності ускладнюється процес повноцінної соціалізації дитини. Базовий компонент дошкільної освіти, як стандарт дошкільної освіти, є актуальним у будь-який час. Він утверджує політику держави у галузі дошкільної освіти, тому важливим завданням є консолідація зусиль влади, закладів освіти громади, громадськості з метою забезпечення необхідних умов для розвитку, освіти, повноцінної соціалізації дітей і створення безпечного освітнього середовища. Усі заклади  дошкільної освіти забезпечені кадрами, у них працює 31 педагогічний працівник. Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку педагогічні колективи закладів дошкільної освіти спрямовують свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості, починаючи з перших років життя дитини і завершуючи її вступом до школи. Сучасна освіта вимагає докорінного переосмислення стратегії освіти, освоєння прогресивних технологій духовного розвитку особистості, створення умов для розкриття творчого потенціалу дитини. Дошкільна освіта громади постійно знаходиться в пошуку нових досягнень та пріоритетних перетворень. В умовах освітньої реформи «Нова українська школа», що здійснюється Міністерством освіти і науки України, важливим завданням є забезпечення наступності між дошкільною і початковою ланками освіти, оскільки гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти. Проведення спільних заходів сприяє обміну досвідом роботи педагогів дошкільних та закладів загальної середньої освіти громади  із означуваної проблеми.

 Загальна середня освіта

ЗЗСО громади в 2021-2022 навчальному році продовжили працювати в умовах реалізації  Концепції «Нова українська школа»,  Державного стандарту початкової освіти. Управлінням освіти , культури, молоді та спорту, закладами загальної середньої освіти впродовж року проведено змістовну організаційну та практичну роботу щодо запровадження нових стандартів у початковій школі. Починаючи з 2018-2019 навчального року  в усіх закладах без винятку  було створене нове освітнє середовище. Місцева влада підтримує інновації, які впроваджуються в освітній простір освітян. Додаткові кошти з місцевого бюджету, спонсорська допомога,  активна допомога депутатського корпусу, батьківської громадськості, керівників та працівників ЗЗСО все це дало змогу успішно впроваджувати нову реформу та підготуватися до її реалізації  у новому навчальному році.  У ЗЗСО громади (100%) створено новий освітній простір для учнів 1-4 класів НУШ: сучасний дизайн, нове навчальне обладнання, дидактичне та методичне забезпечення, мобільні одномісні парти та стільці, новітні програмні та технічні засоби навчання: мультимедійні комплекси, інтерактивні дошки, плазмові телевізори, ноутбуки, копіювальна техніка. Продовження інвестицій в НУШ, підтримка  місцевих органів виконавчої влади – надзвичайно важливі для подальшого проведення реформи. Учителі початкової школи, які навчали учнів перших-четвертих класів у минулому навчальному році, та вчителі, які будуть навчати п’ятикласників  у новому 2022-2023 навчальному році, стовідсотково пройшли курси підвищення кваліфікації за Типовою освітньою програмою МОН України.

Творча обдарованість

З метою підтримки  обдарованої молоді, створення  умов для її розвитку та позитивної мотивації до навчання серед учнів закладів освіти громади протягом листопада-грудня 2021 року був  проведений ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із 18 базових дисциплін. У зв’язку з поширенням на території України гострої респіраторної хвороби СОVІD-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, олімпіади проводилися у дистанційному форматі, у яких брали участь 66 учнів 6-11 класів. Поряд з тим, через відсутність бажаючих учасників, не брали участі в олімпіадах учні закладів освіти з астрономії, трудового навчання, інформатики, російської мови та літератури, німецької мови, французької мови, екології, економіки.  Із 66 учасників ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад переможцями (І-ІІІ місця) стали 18 учнів, з них: І місце – 3 учні, П місце –      6 учнів, Ш місце – 9 учнів. Слід зазначити, що ефективність і системність у роботі з обдарованими дітьми гарантується творчими учителями, які здійснюють цілеспрямовану педагогічну підтримку здібних школярів. Ураховуючи результати олімпіад, можна зробити висновок, що належну роботу щодо залучення та відбору здібних дітей до участі в олімпіадах провели педагогічні колективи та адміністрації не всіх навчальних закладів. Хочеться відмітити, що тільки окремі учні одержали досить високі бали, що свідчить про високий рівень можливостей, наявність ефективної системи роботи з обдарованими дітьми у закладі та відповідального ставлення при підготовці учнів до олімпіад. Освітяни громади активно впроваджують інтерактивні форми організації роботи на уроках та в позаурочний час. З метою розвитку навиків співпраці і ділового спілкування під час освітнього процесу в школах Садівської громади педагоги та учні є активними учасниками різноманітних Всеукраїнських і Міжнародних проектів та конкурсів. Так, протягом 2021-2022 навчального року Садівський заклад загальної середньої освіти – учасник Регіонального інноваційного проєкту «Демократизація та партнерство закладу освіти в умовах нової української школи». Проєкт сприяв формуванню нових (партнерських) відносин між учасниками освітнього процесу, спільному вирішенню актуальних питань закладу, практичній реалізації створених міні-моделей розвитку. Досвід участі у проєкті представлено на V Всеукраїнській науково-практичній інтернет-конференції «Формування громадянської культури в новій українській школі: традиційні та інноваційні практики». Педагоги Садівського ЗЗСО – учасники Всеукраїнського конкурсу «Краща STEM-публікація 2021 року» (номінація «Теоретичні аспекти STEM-освіти»), за результатами якого директор закладу Тодосийчук В.М., вчитель початкових класів Вернигора О.А. нагороджені Подякою Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти». Захід був спрямовано на пошук та презентацію кращих практик у процесі організації освітньої діяльності, посилення мотивації здобувачів освіти до навчання, формування молоді з мисленням людини XXI ст.

Забезпечення підвезення до шкіл учнів сільської місцевості, які проживають за межею пішохідної доступності 

Важливим питанням щодо створення сприятливих умов для доступу школярів до якісної освіти та збереження здоров'я є організація підвезення учнів до закладів  освіти громади.  Підвезення дітей, які проживають поза межею пішохідної доступності, здійснювалося 5 шкільними автобусами. Загалом, у громаді у 2021-2022  навчальному році  було організовано підвіз для  206 учнів, що становить 100 % від потреби. Шкільними автобусами здійснювався підвіз учнів на олімпіади, конкурси, спортивні змагання, екскурсії. Весь транспорт, який знаходиться на балансі управління освіти, культури, молоді та спорту, у задовільному стані. Проводяться необхідні ремонти, своєчасна діагностика. На паливно-мастильні матеріали використано у 2021 році 347388 грн., у 2022 році – 50797 грн.; на запасні частини у 2021 році – 131514 грн.,  у 2022 році – 9100 грн.

Виховний простір освітнього процес

Поява нових цілей і цінностей в освіті вимагають переосмислення змісту, форм і методів виховання дітей та учнівської молоді. Діяльність педагогічних колективів була спрямована на виховання гуманіста, патріота, громадянина України, реалізацію завдань Концепції національно-патріотичного виховання молоді, заходів щодо профілактики дитячої безпритульності і бездоглядності, тощо. Важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості  є виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою  та послугування нею стало пріоритетним у виховній роботі з учнями.  До Дня української  писемності та мови, що відзначається 9 листопада, в закладах щороку проводяться  цікаві заходи. Учні беруть участь у  Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика та  написанні радіодиктанту національної єдності.

Позашкільна освіта

Комунальний заклад «Садівський будинок дітей та юнацтва» Садівської сільської ради Сумського району Сумської області було створено 23 грудня 2021 року. Навчально-виховний процес здійснюється за трьома напрямами: туристсько-спортивний, художньо-естетичний, декоративно-ужитковий. У закладі працює 7 (6 основних і 1 сумісник) педагогічних працівників. Протягом півріччя вихованці закладу брали активну участь у змаганнях, конкурсах, виставках, онлайн-марафонах. Вихованців секцій з футболу запрошують до свого складу обласні команди ФЦ «Барса» та КДЮСШ «Суми» для участі у Всеукраїнських змаганнях та чемпіонатах України. Започатковано та вперше проведено Кубок голови Садівської сільської ради з футзалу  серед юнаків.

Виховний напрям

Управлінням освіти, культури, молоді та спорту було організовано різноманітні виховні, культурно-масові заходи, спортивні змагання. Заклади загальної середньої освіти, дошкільної освіти, позашкільної освіти брали активну участь в конкурсах та заходах, а саме:

  • І етап Всеукраїнського конкурсу-фестивалю «Молодь обирає здоров’я» у 2022 році (конкурс плакатів, 3 учасника – Голубівська ЗОШ);

  • І етап обласного заочного конкурсу малюнків «Українська родина – міцна і єдина» (11 учасників – Голубівська ЗОШ);

- Відбірковий етап обласного літературного конкурсу «Проба пера» (9 учасників: 7 – Садівський ЗЗСО, 1 – Великовільмівська філія, 1 – Терешківська філія)

- Турнір з футзалу «Різдвяний» серед дитячо-юнацьких команд 2013-14, 2011-12, 2009-10 року народження (Вихованці Садівського БДЮ, склад команди – 8 учасників)

- Відкритий Чемпіонат Сумського району з футзалу серед аматорських команд сезону 2021-2022 років (1-ше коло, 2 команди)

- ІІ етап змагань з волейболу (юнаки) обласної Гімназіади серед команд закладів загальної середньої освіти Садівської сільської ради (40 учасників: Садівський ЗЗСО, Голубівська ЗОШ, Великовільмівська філія)

- Кубок голови Садівської сільської ради з футзалу серед юнаків 2010-2011 року (понад 40 учасників: Садівський ЗЗСО, Голубівська ЗОШ, Сульський НВК, Низівська ЗОШ)

- Благодійний онлайн-концерт «Доброго вечора, ми з Сумщини» (участь працівників УОКМС та Садівського БДЮ)

- Он-лайн марафон «Рух – це здорово» (14 учасників – Сульський НВК)

- Обласні змагання зі спортивного триборства, присвячені Дню Конституції України ( І, ІІІ місця (Садівський ЗЗСО, участь Низівська та Голубівська ЗОШ)

- Дитячо-творча онлайн-майстерня «UA_Разом – З Україною в серці» (понад 60 учасників, заклади загальної середньої освіти, дошкільної освіти, позашкільної освіти)

- Обласний флешмоб #МаємоПравонаЩасливеМайбутнє (понад 100 учасників, вихованці Садівського БДЮ)

- Цикл тренінгів у рамках проєкту «Підвищення позицій ОГС Сумщини через адвокатування програм участі молоді у формуванні політики громад» (понад 22 учасника, Великовільмівська філія – 2, Низівський ЗДО я/с «Журавонька» - 4, Садівський ЗЗСО – 8, Садівський ЗДО я/с «Тополька» - 4, УОКМС – 3, СДШМ – 2, Садівський БДЮ – 3).

- КОНКУРС МІНІ-ГРАНТІВ В рамках проєкту «Підвищення позицій ОГС Сумщини через адвокатування програм участі молоді у формуванні політики громад» - І місце (2 групи учасників).

Кадрова політика

Одним із головних напрямків кадрової освітньої політики є атестація педагогічних працівників, якій передують курси підвищення кваліфікації. Атестація педагогічних працівників у 2021/2022 навчальному році проводилася відповідно до  Типового положення про атестацію педагогічних працівників України», затвердженого наказом МОН України № 930 від       06.10. 2010 року, та наказу Міністерства освіти і науки молоді та спорту України від 20.12.2011 року за № 1473 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», плану роботи атестаційних комісій. Для організації та проведення атестації педагогічних працівників було створено атестаційну комісію ІІ рівня, яка затвердила списки педагогічних працівників, які атестуються комісією ІІ рівня, графік роботи атестаційної комісії у 2021-2022 навчальному році. З метою запобігання поширення вірусної інфекції «COVID-19», атестаційні матеріали були вивчені дистанційно (творчі звіти педагогічних працівників пройшли у вигляді проектів-презентацій з науково-методичних проблем, над якими вони працювали). Атестація сприяла тому, що всі педагоги, які атестувалися, вчасно пройшли курси підвищення кваліфікації при СОІППО, брали активну участь у роботі  міжшкільних методичних студій, науково-практичних семінарах, майстер-класах, засіданнях творчих груп тощо. У зв’язку з карантином, педагоги, які атестувалися на підтвердження категорії «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії», на присвоєння категорії «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії» та підтвердження  педагогічного звання «старший вчитель» презентували досвід своєї роботи на засіданні атестаційній комісії ІІ рівня дистанційно. Проатестовано атестаційною комісією ІІ рівня 12 вчителів закладів загальної середньої освіти; 4 керівники закладів освіти – на відповідність займаній посаді. На адресу атестаційної комісії ІІ рівня не поступила жодна скарга на рішення атестаційних комісій І рівня. Нарахування відповідної заробітної плати педагогічним працівникам закладів освіти за наслідками атестації було здійснено своєчасно.

Забезпечення підручниками

 Контроль за забезпеченням та використанням навчальної літератури у закладах загальної середньої освіти – один з важливих напрямків роботи управління освіти, культури, молоді та спорту. Відповідно до нормативних документів та рекомендацій Міністерства освіти і науки України, у загальноосвітніх навчальних закладах використовуються лише підручники і посібники, що мають відповідний гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» та відповідають Переліку діючих програм та підручників на поточний навчальний рік. Протягом 2021-2022 навчального року заклади освіти Садівської сільської ради були забезпечені підручниками на 100% від потреб. Відповідно до замовлень отримали підручники для 8 класу та навчально-методичні посібники НУШ для педагогів 1-4 класів. Варто зазначити, що сканкопії шкільних посібників з 1 по 11 класи, або електронні версії, можна вільно завантажити на сайті інституту модернізації змісту освіти.

Дитяча школа мистецтв

Комунальний заклад Садівської сільської ради – Садівська дитяча школа мистецтв належить до системи освіти у сфері культури, є  закладом  позашкільної освіти  та початковою ланкою спеціалізованої мистецької освіти.

У школі створено три відділи за видами мистецтва: музичне, хореографічне та образотворче. У закладі працює 22 педагогічних працівників (з них 7 сумісників) та 9 працівників адміністративно-технічного персоналу. Загальна кількість    учнів – 145 вихованців. Відповідно до рішення тринадцятої сесії Садівської сільської ради Сумського району Сумської області восьмого скликання  від 24.09 2021 до      КЗ Садівської сільської ради – Садівська дитяча школа мистецтв в результаті реорганізації з 1 січня 2022 року був приєднаний КЗ Садівської сільської ради– Низівська дитяча музична школа. За рахунок бюджетних асигнувань у закладі створені умови для фінансової доступності початкової мистецької освіти для різних соціальних верст населення. Так, у школі мистецтв навчаються учні, які користуються пільгами щодо оплати за навчання. Загалом на пільговій основі навчається 40 учнів, з них на 100% звільнено від оплати за навчання – 32 учні, на 50% -   8 учнів. За звітний період підвищили кваліфікацію та пройшли атестацію  7 викладачів, з них: 2 викладачам присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»; 2 – педагогічне звання «старший викладач», інші підтвердили раніше встановлену кваліфікаційну категорію.  Усі викладачі систематично підвищують кваліфікацію, беруть участь у методичних заходах, майстер-класах, вебінарах та методичних об’єднаннях різного рівня, діяльність яких спрямована на обмін педагогічним та методичним досвідом. У травні 2022 року закінчили навчання та отримали випускні свідоцтва   13 учнів, 4 випускники вступили до Сумського фахового коледжу мистецтв і культури ім. Д.С. Бортнянського. З метою створення повноцінного середовища для творчого розвитку та самовираження дитини діють художні колективи: хореографічний колектив «Лілея», вокальні  та інструментальні ансамблі. Вони є неодноразовими переможцями та учасниками міжнародних, всеукраїнських фестивалів та конкурсів. Творчі колективи, учні та викладачі школи беруть активну участь у районних культурно-мистецьких заходах до державних свят і подій, концертах та заходах Садівської громади.

Харчування учнів

Питання організації харчування дітей у навчальних закладах залишається одним з найбільш актуальних та заслуговує на особливу увагу, адже з основних факторів впливу на здоров’я дітей є забезпечення їх повноцінним і раціональним харчуванням. Відповідно до рішення Садівської сільської ради від 29 січня 2021 року «Про надання пільг при встановленні плати за харчування дітей, які навчаються в закладах освіти Садівської сільської ради», визначені категорії дітей, які харчуються за рахунок коштів місцевого бюджету. Даною пільгою користуються по ЗДО – 35 дітей, по ЗЗСО –  89учнів.Харчування організовано на підставі перспективного меню, яке погоджене з Сумським управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області. Закупівля продуктів харчування здійснюється у постачальників, які  постачають продукти харчування на підставі документів, що засвідчують їх якість, в асортименті та в кількості, визначеними управлінням освіти, культури, молоді та спорту. Управління освіти, культури, молоді та спорту, керівники навчальних закладів забезпечують координацію процесу організації харчування, контроль за харчовими нормами і якістю продукції, яка надходить до харчоблоків, організацію харчування учнів, в тому числі дітей пільгових категорій, відповідно до вимог чинного законодавства України.

Забезпечення стану охорони праці та пожежної безпеки установах та закладах освіти

 В управлінні освіти, культури, молоді та спорту, закладах освіти значна увага приділяється питанням організації роботи з охорони праці, пожежної безпеки та цивільного захисту. Систематично проводиться робота зі створення здорових та безпечних умов навчально-виховного та навчально-виробничого процесу, профілактично-роз’яснювальна робота щодо попередження нещасних випадків, розробляються та здійснюються заходи з питань охорони праці, пожежної безпеки, поліпшення стану безпеки, гігієни праці виробничого та невиробничого характеру.Питання виконання заходів з охорони праці, пожежної безпеки, безпеки життєдіяльності є предметом обговорення на нарадах керівників установ та закладів освіти Садівської сільської ради. У закладах освіти велика увага приділяється організації проведення навчання та інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів; систематично відпрацьовуються та уточнюються плани евакуації учасників освітнього процесу; проводиться робота із профілактики та попередження травматизму,   як під час навчально-виховного процесу, так і під час проведення ремонтно-будівельних робіт на об'єктах освіти громади. Питання техніки безпеки обов'язково вивчаються на уроках інформатики, фізики, хімії, біології, трудового навчання, проводяться інструктажі з учнями під час навчально-виховного процесу та під час проведення позакласних заходів. Стан організації роботи щодо запобігання дитячого травматизму знаходиться на  контролі в управлінні освіти, керівників ЗЗСО та ЗДО, аналізується під час огляду готовності закладів  до нового навчального року


« повернутися

Вхід для адміністратора